Będzie kolejna wojna? ZTM ogłosił nowy przetarg niezgodnie z wyrokiem KIO! Zabawa dopiero się zaczyna…

Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach ogłosił dziś przetarg na obsługę tzw. linii unijnych przez 2,5 roku począwszy od 1 stycznia 2019 r.

Nowy operator wejdzie do miasta?

Przetarg może wyłonić nowego operatora tzw. linii unijne. Jak doskonale wiemy, są to linie od 102 114. Do ich obsługi urzędnicy przekażą wybranemu przewoźnikowi 40 Solarisów. To 35 sztuk Urbino 12 i 5 egzemplarzy Urbino 10, które miasto pozyskało w 2009 i 2010 roku.
W przeciwieństwie do poprzedniego kontraktu, ten obowiązywać będzie jedynie 2,5 roku.

Są zainteresowani?

Z nieoficjalnych informacji wynika, że przetargiem zainteresowanych jest znacznie więcej przewodników, niż poprzednim. Wśród oferentów wymienia się firmy takie jak: Michalczewski, Mobilis czy Arriva. Przetarg jest mniejszy, nie wymaga się zaplecza w formie pojazdów, dlatego jest potencjalnie lepszą ofertą dla innych przewoźników.

Wątpliwości budzi ponownie fakt, który w poprzednim przetargu usunęła Krajowa Izba Odwoławcza. Zarząd Transportu Miejskiego, mimo poprzednich przejść, wymaga od przewoźników listy 100 kierowców i 6 dyspozytorów, wraz z imionami i nazwiskami. Przypomnijmy, KIO usunęła ten zapis uznając go za niezgodny z przepisami o konkurencji.

Możemy jedynie domyślać się, jak znowu skończą się machlojki Dyrektora Sosnowskiego. Dziwi jedynie, że nic nie wyciągnął z kilkumiesięcznej walki kilka miesięcy temu.

Urzędnicy nie opublikowali szczegółowych wymagań wobec operatorów. Będziemy informować Was na bieżąco.

Można zlikwidować te linie?

Niestety, najlepszym rozwiązaniem byłaby… likwidacja tych linii i skierowanie autobusów na pozostałe. Dlaczego? O tym, że mamy zbyt dużo linii pisaliśmy wielokrotnie, autobusy dublują się, jeżdżą stadami i zbyt rzadko. Niestety, jest to zbyt duże wyzwanie logistyczne dla Pana Sosnowskiego…

Termin składania ofert wyznaczono na 15 maja. Jak myślicie, ile się przedłuży?