Od soboty 16 stycznia 2021 roku zostanie wdrożony kolejny etap zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Kielcach
Linia nr 4 – ujednolicenie trasy
Obecnie trasa linii numer 4 to nie mały bałagan. Kursuje ona różnymi trasami, w dwóch kierunkach. Trasa co prawda nie różni się diametralnie od siebie, niemniej jednak tworzy bałagan w rozkładzie i utrudnia podróż w jej relacji.
W nowej trasie linia zostanie ujednolicona. Od Aresztu Śledczego do ul. Seminaryjskiej trasa pozostanie bez zmian. Następnie o obu kierunkach linia będzie poruszać się ulicami: Jana Pawła II – Krakowską – Pakosz – Na Stadion – Szczepaniaka do swojej pętli przy al. Na Stadion. Mieszkańcy Pakosza wreszcie będą mieli dostęp do połączenia realizowanego dwukierunkowo, z wysoką częstotliwością. Dodatkowo trasa nie będzie pokrywać się z innymi liniami jadącymi do centrum miasta, a ponadto zostanie zapewnione połączenie dotychczas nieistniejące (Pakosz –> Kadzielnia / Centrum)
Niestety nadal brakować będzie przystanku autobusowego na odcinku ulicy Pakosz, od Krakowskiej do Marmurowej. Z uwagi na charakter ulicy, bardzo długi odcinek bez przystanków i pobliski rezerwat, będziemy apelować o utworzenie pary przystankowej na ul. Pakosz, na wysokości dawnego kina „Skałka”.
Linia 14 – wzmocnienie dla Zagórza
Niewielkiej, ale znaczącej korekcie ulega trasa linii nr 14. Podobnie jak inne linie podmiejskie, autobusy te zostaną skierowane na Dworzec Autobusowy. Dodatkowo, do linii zostanie dodatkowy wariant trasy, kursujący w relacji Dw. Autobusowy – Zagórze. Jest to odpowiedź na apele mieszkańców Zagórza, o wzmocnienie komunikacji publicznej w tym zapomnianym, i pomijanym dotychczas rejonie. Dla pasażerów miejscowości Niestachów relacja pozostaje bez zmian, czas podróży się nie zmienia. Relacja do Zagórza będzie obsługiwana dodatkowym pojazdem, nie realizującym kursów do Niestachowa.
Linia 109 – wzmocnienie dla Nowego Folwarku
W zamian za nowe kursy linii 14, linia 109 zostanie skrócona do Nowego Folwarku (pętla Morcinka). Z uwagi na trwającą epidemię linia nadal będzie kursować z niezbyt zadowalającą częstotliwością, ale mamy nadzieję na jej zwiększenie po przywróceniu normalnej mobilności mieszkańców miasta.