Początki Komunikacji Miejskiej w Kielcach przypadają na dzień 22 lipca 1951 r., kiedy to na podstawie Uchwały Prezydenta Miejskiej Rady Narodowej w Kielcach powstał Wydział, a następnie Zakład Komunikacji Miejskiej w ramach Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Kielcach.
Pierwsze 4 linie komunikacyjne zostały uruchomione na trasach:
- Kielce – Dąbrowa
- Kielce – Bukówka
- Kielce – Dyminy
- Kielce – Białogon
Kursy realizowano na bazie taboru wypożyczonego z Przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej.
Stan taboru wynosił 5 autobusów, a załogi 16 osób. Pierwsze autobusy Komunikacja Miejska otrzymała w roku 1954. Były to autobusy marki „Chuosson”, szt. 6 po przebiegu z MZK Warszawa.
01.01.1956 – Ministerstwo Gospodarki Komunalnej powołało samodzielne przedsiębiorstwo – Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Kielcach.
01.01.1975 – utworzono Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej, składające się z 5 oddziałów tj. Kielc, Radomia, Ostrowca Św., Skarżyska Kamiennej, Starachowic oraz dwóch Zakładów – Jędrzejowa i Sandomierza. Komunikacja Miejska w tym okresie obejmowała swym zasięgiem 10 miast i ponad 100 wsi obsługującej 726,3 tys. ludności.
01.11.1980 – decyzją Wojewody Kieleckiego nastąpiło wyłączenie oddziałów WPKM i powstały samodzielne Miejskie Przedsiębiorstwa Komunikacyjne.
01.01.1981 – likwidacja WPKM i powstanie samodzielnego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Kielcach, któremu podporządkowano Zakład Komunikacji Miejskiej w Jędrzejowie.
01.01.1990 – ze struktury MPK w Kielcach wyłączono Zakład Komunikacji Miejskiej w Jędrzejowie.
01.07.1991 – Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Kielcach przekształcono w zakład budżetowy – Miejski Zakład Komunikacji w Kielcach.
2001 – uroczyste obchody 50-lecia Komunikacji Miejskiej w Kielcach.
2002 – przekształcenie zakładu budżetowego MZK w Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Spółka z.o.o.
1.07.2003 – powołanie Zarządu Transportu Miejskiego uchwałą Nr IX/156/2003 Rady Miejskiej w Kielcach w formie zakładu budżetowego Gminy Kielce.
- Po pierwszych reformach Zarządu Transportu Miejskiego, w 2004 roku pozostały 53 linie autobusowe, a były to:
Linia nr 1: Bukówka pętla – Dobromyśl pętla
Linia nr 2: Kolberga – Inwenbud wraz z wariantami do Posłowic, przez al. Legionów oraz do ul. Sukowskiej
Linia nr 3: Bukówka pętla – KZWP wraz z wariantem do ul. Zakładowej
Linia nr 4: al. Na Stadion – Piaski wraz z wariantem do starej pętli u zbiegu ulic Szczepaniaka i al. Na Stadion
Linia nr 5: Szybowcowa – Kolberga
Linia nr 6: Pietraszki – Dworzec PKS (Żelazna)
Linia nr 7: Zagnańsk szkoła – Dworzec PKS (Żelazna) wraz z wariantem do Kajetanowa
Linia nr 8: Os. Ślichowice – Zagórska wraz z wariantem do Mójczy przez Zagórze
Linia nr 9: Grunwaldzka Szpital Wojewódzki – Ćmińsk wraz z wariantem przez Przyjmo
Linia nr 10: Grunwaldzka Szpital Wojewódzki – Ciekoty pętla
Linia nr 11: Dworzec PKS (Żelazna) – Dworzec PKS (Żelazna) (linia okrężna)
Linia nr 12: Dworzec PKS (Żelazna) – Ciekoty pętla wraz z wariantami do Barczy i Podwiśniówki
Linia nr 13: Oś. Podkarczówka – Żniwna
Linia nr 14: Dworzec PKS (Żelazna) – Niestachów pętla
Linia nr 15: Os. Ślichowice – Sieje wraz z wariantem przez ul. Orkana
Linia nr 16 Bis: Bukówka pętla – Dworzec PKS (Żelazna) wraz z waraintem do Daleszyc i Sukowa Babie
Linia nr 16: Dworzec PKS (Żelazna) – Suków Babie pętla
Linia nr 17: Dworzec PKS (Żelazna) – Kost.pętla (Kostomłoty)
Linia nr 18: Dworzec PKS (Żelazna) – Piekoszów Gimnazjum
Linia nr 19: Zagórska – Bolechowice pętla wraz z wariantami do Zawady i Sitkówki
Linia nr 20: Dworzec PKS (Żelazna) – Dworzec PKS (Żelazna) (linia okrężna)
Linia nr 21: Kolberga – Zagórska wraz z wariantem do Zagórza
Linia nr 22: Oś. Podkarczówka – Olszewskiego Chemar
Linia nr 23: Os. Ślichowice – Piaski
Linia nr 24: Żytnia – Piekoszowska Stawki
Linia nr 25: Bukówka pętla – KZWP z wariantem do ul. Zakładowej
Linia nr 26: nie istniała
Linia nr 27: nie istniała
Linia nr 28: Zagórska – Jaworznia szkoła
Linia nr 29: Grunwaldzka Szpital Wojewódzki – Grunwaldzka Szpital Wojewódzki wraz z wariantem w relacji: Grunwaldzka Szpital Wojewódzki – Karczówkowska 1
Linia nr 30: Os. Na Stoku – Dyminy Lecznica
Linia nr 31: Żytnia – Chęciny Cmentarz pętla
Linia nr 32: Dworzec PKS (Żelazna) – Samsonów
Linia nr 33: Bukówka pętla – Dąbrowa pętla wraz z wariantem do Suków Remiza
Linia nr 34: Wrzosowa – Żytnia, Oś. Kochanowskiego – Bukówka pętla, Os. Świętokrzyskie – Wrzosowa, Os. Świętokrzyskie – Żytnia, Bukówka pętla – Żytnia,
Linia nr 35: Os. Świętokrzyskie – Armii Krajowej
Linia nr 36: Grunwaldzka Szpital Wojewódzki – Kurszelnickiego
Linia nr 37: Zagórska – KZWP
Linia nr 38: Kolberga – Ciekoty pętla wraz z wariantem do Masłów pętla
Linia nr 39: Białogon – Na Stoku przychodnia
Linia nr 40: Os. Świętokrzyskie – KZWP
Linia nr 41: Oś. Kochanowskiego – REAL
Linia nr 42: Os. Ślichowice – TESCO
Linia nr 43: Dworzec PKS (Żelazna) – Skorzeszyce II
Linia nr 44: Pakosz pętla – Herby PKP wraz z wariantem do Długa Magazyn
Linia nr 45: Os. Ślichowice – M.Brudzowski wraz z wariantami do: Brzezin i Radomic
Linia nr 46: Os. Ślichowice – Os. Na Stoku
Linia nr 47: Os. Ślichowice – Bęczków pętla
Linia nr 48: Oś. Kochanowskiego – Os. Świętokrzyskie
Linia nr 49: Oś. Podkarczówka – Na Stoku przychodnia
Linia TESCO: Os. Świętokrzyskie – Os. Świętokrzyskie wraz z wariantem do Os. Na Stoku
Linia TARGI: Targi – Żytnia
Linia C: Os. Ślichowice – Cmentarz w Cedzynie
Linia F: Os. Świętokrzyskie – Cmentarz w Cedzynie
*wszystkie nazwy kierunków są podane w oryginalnej nazwie. Błędy pojawiały się w nazewnictwie kierunków i nie są naszą pomyłką.
- W Czerwcu 2005 roku powstały cztery nowe linie:
Linia nr 27: Grunwaldzka szpital – Grunwaldzka szpital
oraz trzy linie nocne
Linia nr 101: Os. Świętokrzyskie – Dworzec PKS (Żelazna)
Linia nr 102: Os. Ślichowice – Oś. Podkarczówka – Dworzec PKS (Żelazna)
Linia nr 103: Wrzosowa – Dworzec PKS (Żelazna)
- W Październiku 2005 roku powstały dwie nowe linie:
Linia nr 40 BIS: Os. Świętokrzyskie – Olszewskiego Chemar
Linia M: PRAKTIKER – Żytnia
W zimę 2005 roku, zabita została nocna komunikacja miejska w Kielcach
- W Listopadzie 2005 roku zlikwidowana została linii nocna nr 103
- W Grudniu 2005 roku zlikwidowana została linia nocna nr 102, a linia 101 rozpoczęła kursowania na trasie: Os. Świętokrzyskie – Os. Ślichowice
- W Lipcu 2006 roku zlikwidowana została linia M
- W Listopadzie 2007 roku została utworzona linia nr 26: Żytnia – Łosień
- W Kwietniu 2008 roku zostały utworzone linie 50 i 51: Artwińskiego szpital – Artwińskiego szpital
- W Lipcu 2008 roku została utworzona linia nr 52: Bat. Chłopskich pętla – Bukówka pętla
- W Grudniu 2008 roku została utworzona linia Z: Podklasztorna – Cedzyna Cmentarz
- W Styczniu 2009 roku została utworzona linia 53: Częstochowska pętla – Os. Świętokrzyskie
- W Lutym 2009 roku została utworzona linia nr 54: Os. Kochanowskiego pętla – Olszewskiego Chemar
- W Kwietniu 2009 roku linia TARGI została zastąpiona linią nr 100
- W 2010 roku zostały utworzone pierwsze linie unijne
- W czerwcu 2015, do życia powróciła nocna komunikacja miejska. Linia 101 została zastąpiona linią N1, a nowo powstała linia otrzymała numer N2.