ZTM zerwie umowę z MPK? Prawie 150 tysięcy kary, a przewoźnik z premedytacją nie kupuje nowych autobusów.

8AEBBF4B 6665 4579 8DF4 C8D42073840E

Mija piąty miesiąc łamania warunków umowy przez MPK.

Nadal brak perspektywy

Prawie każdy przewoźnik w Polsce wymienia stare autobusy na nowe – informuje branżowy portal transport-publiczny.pl 

Prawie, bo… MPK Kielce nie jest zainteresowane realizacją warunków umowy i z pełną premedytacją łamie jej zapisy. Z tego powodu, od 1 stycznia Zarząd Transportu Miejskiego nalicza karę w wysokości 1000zł dziennie. Oznacza to, że do 13 Maja MPK zarobiło mniej o blisko 150 tysięcy złotych, a są to jedynie kary za brak inwestycji taborowych. Do nich należy doliczyć inne kary wynikające z umowy: odjazdy przed czasem, niczym nie uzasadnione opóźnienia, awarie i nie zrealizowane kurs oraz wiele innych przewinień.

Jeden używany Autosan

610 linia 2 Sciegiennego pasazer 1
610 linia 2 Sciegiennego pasazer 1

Chcąc oczyścić swój wizerunek, właściwie jeszcze bardziej go pogrążyli (o ile da się bardziej?). Stosunkowo niedawno MPK zakupiło jeden używany autobus marki Autosan. Autobus oklejony w obrzydliwą reklamę, nie pomalowany w całości i bez uprzedzenia ZTM nagle pojawił się na ulicach miasta, z których błyskawicznie zniknął po interwencji urzędu. Oczywiście zdaniem przewoźnika, autobus był tylko „testowany”, jednak testy nie mogą odbywać się bez zgody ZTM jak i autobusem nie spełniającym wymogów kursowania liniowego. 

Autobus jest naprawdę przyjemny dla oka, lecz jednocześnie „kopie” i tak sięgającą dna opinię o MPK Kielce na arenie ogólnopolskiej. Żadne miasto nie może poszczycić się tak „bogatym”, w złym tego słowa znaczeniu, zapleczem taborowym. Większość autobusów w złym stanie wizualnym oraz technicznym sprawia, że pasażerowie nie mają dobrej opinii o miejskim przewoźniku.

Zła kondycja finansowa MPK

Wszystko wskazuje na to, że kondycja finansowa MPK jest zła. Fatalne zarządzanie spółką, prowadzenie jej na dno poprzez zajmowanie się wojenką polityczną w socjalmedkiach doprowadzi do upadku prędzej czy później. Za to odpowiedzialność będzie ponosić tylko król MPK oraz prezeska, którzy nie potrafią skupić się na jednej, statutowej działaności – przewóz osób. Żaden przewoźnik w skali kraju nie prowadzi tak żenujących wręcz działań w mediach społecznościowych.

MPK jest również jedynym miejskim przewoźnikiem w Polsce, którzy w imię chorej ideologii wprost obraża i wyśmiewa swojego pracodawcę – zleceniodawcę – Urząd Miasta Kielce, Prezydenta miasta Kielce oraz Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach.

Suma dotychczasowych kar, zachowanie przewoźnika, ignorowanie zapisów umowy, a także obowiązujących przepisów dotyczących transportu zbiorowego upoważnia ZTM do wypowiedzenia umowy MPK w trybie natychmiastowym i obciążenie kosztami komunikacji zastępczej.