Inteligenty system sterowania ruchem obejmie ponad 60 skrzyżowań. Przewidziano też wyposażenie 188 autobusów w urządzenia żądania priorytetu.
System sterowania ruchem ma objąć 61 skrzyżowań i przejść. Przewidziano budowę sygnalizacji na jednym skrzyżowaniu, przebudowę geometrii i budowę przejazdów rowerowych na 19 skrzyżowaniach, przebudowę i dostosowanie sygnalizacji na 56 skrzyżowaniach, a także wyposażenie 188 pojazdów komunikacji zbiorowej w urządzenia żądania priorytetu. Sygnalizacje świetlne będą wyposażone w przyciski dla pieszych, natomiast rowerzystów będą wykrywać pętle indukcyjne. Powstanie też system informacji dla kierowców w postaci pięciu tablic oraz dwóch znaków o zmiennej treści.
Które skrzyżowania do przebudowy?
41 skrzyżowań to jedynie zmiany techniczne – wykonawca wymieni sterowniki sygnalizacji na nowoczesne, zainstaluje detekcję pojazdów oraz rowerów w nawierzchni. Zlikwidowana zostanie najbardziej wadliwa i podatna na zakłócenia wideodetekcja.
Aż 20 skrzyżowań czeka gruntowna przebudowa, a na niektórych pojawi się nowa sygnalizacja świetlna.
Przebudowa istniejącej sygnalizacji, wraz ze zmianą geometrii skrzyżowania i dostosowaniem jej do obecnych warunków ruchu przewidziana jest na skrzyżowaniach:
- Grunwaldzka x Jagiellońska
- Popiełuszki x Wrzosowa
- Seminaryjska x Boh. Warszawy x Tarnowska
- Tarnowska x Źródłowa x Zagórska
- Sandomierska x Źródłowa x IX wieków Kielc
- Radomska – wyjazd z CH
- Sandomierska x Szczecińska
- Sandomierska x Śląska
- IX wieków Kielc x Nowy Świat
- Warszawska x Orkana
- Orkana – przejście dla pieszych
- Krakowska x Spacerowa x Gagarina
- Grunwaldzka Szpital Wojewódzki
- Krakowska x Chorzowska
- Czarnowska x Żelazna x Gosiewskiego
- Fabryczna x Górników Stasz.
Nowe, nieistniejące obecnie sygnalizacje wraz z gruntowną przebudową skrzyżowań pojawią się:
- Wrzosowa – przejście dla pieszych przy szkole
- Gosiewskiego x 1 Maja x Zagnańska
- Ściegiennego x Weterynaryjna
- Ściegiennego wjazd do Browaru
- Krakowska x Pakosz (Kadzielnia)