Pasażerowie pokazali swoją moc! Linia N2 wróci wiosną, a wcześnie urzędnicy zapytają pasażerów o trasy.

Podpisy zbierane od początku lutego i sama akcja nagłośnienia problemu odniosła pożądany skutek. To efekt włączenia się do akcji wielu mieszkańców, studentów i lokali w centrum miasta, a nawet Galerii Echo!

N1 poprawiona, a N2 od wiosny

Od 11 lutego ZTM wprowadzi korekty w rozkładzie jazdy linii nr N1. Prosiliśmy o nie, gdyż linia notorycznie kursowała zbyt wcześnie, ze względu na źle ustawiony czas przejazdu – teraz powinno sie to zmienić, gdyż został znacznie „ściśnięty”. Znakomitą wiadomością jest fakt powrotu linii N2. To efekt dzielnej walki pasażerów i włączenia się do akcji wielu osób, Radnych i obiektów użyteczności publicznej. Niekwestionowanym jest, że włączenie się do akcji Galerii Echo, pomogło akcji. Jak pojedzie N2? – Wiosną, a najpóźniej latem podejmiemy kolejną próbę utworzenia takiej linii nocnej – mówi Onetowi Zbigniew Michnicki, kierownik działu przewozów w Zarządzie Transportu Miejskiego w Kielcach. – Przygotujemy kilka propozycji takich tras i na zasadzie ankiety wrzucimy je na naszą stronę internetową. Chcemy, aby głos w tej sprawie zabrali mieszkańcy – dodaje.

O akcji piszą również: serwis Onet Polska, serwis branżowy INFOBUS, Radio Kielce, TVP Kielce

Przypomnijmy

W mieście trwa właśnie zbiórka podpisów pod petycją, która ma trafić do kieleckiego ZTM. Pojedyncze podpisy, jak i całe listy można oddać w wyznaczonych punktach. To m.in. restauracja Boho i Stary Browar czy Galeria Echo.  Zmiany poparte są doświadczeniami, które mają inne miasta. Chodzi głównie o uruchomienie drugiej linii nocnej na trasie popularnej linii 34, z niewielkimi zmianami. Kierownictwo ZTM podkreśla, że inicjatywa Kieleckiej Platformy Komunikacyjnej nie jest czymś nowym. Wcześniej w mieście uruchomiono już linię N2, ale korzystało z niej niewielu pasażerów i dlatego została zlikwidowana. Teraz urzędnicy przymierzają się do jej reaktywacji.

Oto trasa dla linii N2, która zaproponowaliśmy w Petycji:

Bukówka – Wojska Polskiego – Wrzosowa – al. Popiełuszki – Tarnowska – Źródłowa – al. Solidarności – Jaworskiego – Orkana – (zawrotka) – Orkana – Warszawska – Urząd Miasta – Plac Artystów – Bazylika – Ściegiennego – Os. Kochanowskiego

Trasa powrotna: Os. Kochanowskiego – Ściegiennego – Jana Pawła II – Paderewskiego – Okrzei – Zagnańska – Klonowa – Orkana – Jaworskiego – al. Solidarności – Źródłowa – Tarnowska – Popiełuszki – Wrzosowa – Wojska Polskiego – Bukówka

Dlaczego taka trasa? To odwzorowanie (z niewielkimi zmianami) dziennej 34-ki, która jest bardzo popularna w nasyzm mieście. Korzystanie z trasy dziennej linii, do tworzenia nocnej, to standardowy zabieg, który stosowany jest w innych miastach. Dodatkowo, skierowanie linii przez ścisłe centrum da nowe możliwości mieszkańcom.

Zaproponowaliśmy również rozbicie linii N1 na dwie linie, lecz do tego ZTM podchodzi sceptycznie, zaś rozważane jest wydłużenie linii do Os. Sieje – o wszystkim zadecydują mieszkańcy!

I do Was mamy prośbę, gdy ZTM udostępni ankietę, głosy muszą skupić się wokół jednej propozycji, a nie (jak na referendum ws. Lubawskiego) rozłożyć się po równo na każdej. Prosimy o głosowanie właśnie na tę propozycję, którą zaproponowaliśmy powyżej! 🙂