Wysoka awaryjność hybryd i… brak winnych. Solaris: „Czuwamy nad sytuacją”

W ciągu kilku dni, od początku lutego, nie było dnia bez awarii hybrydy. Co na to producent?

Uziemione pojazdy

Nie wszystkie, a jedynie 5 autobusów hybrydowych zostało uziemionych – wyjaśnia na wstępie Mateusz Figaszewski, pełnomocnik zarządu Solarisa ds. PR. Występują w nich problemy ze skrzyniami biegów. Osoby realizujące kontrakt czuwają nad sytuacją i próbują rozwiązać problemy jak najszybciej – wyjaśnia Mateusz Figaszewski.

Gdzie są winni?

Na tym etapie nie szukałbym winnych – mówi rzecznik Solarisa. Oczywiście w naszej karierze były przypadki, w których awarie spowodowane były przez kierowców, ale na razie nie posiadam takich informacji. Hybrydy to specyficzne pojazdy, a kierowcy korzystający z nich muszą odbyć specjalne szkolenie i jeździć nimi umiejętniedodaje. 

Odnosząc się do awarii systemu informacji pasażerskiej* – to choroby wieku dziecięcego, które często pojawiają się na w kilka dni po rozpoczęciu użytkowaniakończy Figaszewski.

Na problemy techniczne może wpływać powolna jazda, w której silnik spalinowy nie może się załączyć, zaś same hybrydy lubią dynamiczną jazdę, czego niestety nie lubią kierowcy MPK. Wlokące się przez miasto autobusy to standard, nie wspominając o „wrzucaniu” biegu jałowego podczas jazdy.

*Awarie systemu Informacji Pasażerskiej to m.in – problem z kasownikami, tablicami koralikowymi, wyświetlaczami i zapowiedziami głosowymi.

Jednocześnie, po Waszych zgłoszeniach o zbyt cichych komunikatach, zwróciliśmy się do ZTM o zwiększenie głośności zapowiedzi w autobusach.