Ponad 8 tysięcy złotych kary dla MPK. Za brak klimatyzacji, niezatrzymanie na przystankach i przyśpieszenia. Po zgłoszeniach Pasażerów?

ZTM udostępnił dane dotyczące kar nałożonych na MPK

W trosce o pasażerów

Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach, na nasz wniosek, udostępnił dane dotyczące kar nałożonych na miejskiego przewoźnika. Kary obejmują okres od rozpoczęcia świadczenia usług w lutym  do 15 czerwca. We wniosku poprosiliśmy o noty księgowe potwierdzające zapłatę kwoty, aby mieć pewność…

8,100 PLN – tyle zapłaci MPK Kielce za niewłaściwą jakość wykonywanych usług. 5 tysięcy złotych to kary nałożone w okresie, w którym uruchomiliśmy funkcjonowanie formularza zgłoszeniowego, z czego ponad 1 tysiąc złotych to kary za brak klimatyzacji. W miesiącu kwietniu nie nałożono żadnych kar na MPK, a po uruchomieniu usługi zgłaszania problemów nałożono aż 32 kary! Przypnijmy, że jeszcze niedawno Prezes MPK obwiniała pasażerów o problemy z klimatyzacją, o czym pisaliśmy tutaj. 

Pasażerowie pełnią rolę Inspektorów Nadzoru Ruchu, którzy pomagają ZTM w dopilnowaniu prawidłowego świadczenia usług przez MPK Kielce.

Nie da się określić, jakiego przewinienia najczęściej dotyczą kary. Notorycznie powtarzają się przyśpieszenia i brak zatrzymań na przystankach. Jednocześnie potwierdza się, że MPK ma obowiązek zatrzymania się na każdym przystanku, a nie jak dotychczas twierdzono „gdy pasażer podejdzie do drzwi”. Jest to efekt naszej walki o dostosowanie wymagań wobec MPK, do osób starszych czy matek z dziećmi, które nie są w stanie poruszać się po pojeździe w trakcie jazdy.

Z pełnym wykazem kar możecie zapoznać się poniżej. W lewym, dolnym rogu okna pliku znajdują się strzałki do zmiany stron. 

[pdf-embedder url=”https://komunikacja-kielce.pl/wp-content/uploads/2018/06/Kary-Luty-Czerwiec.pdf” title=”Kary Luty-Czerwiec”]