Powraca, niegdyś głośny, temat linii nr 108, która zyskała miano linii „turystycznej”. Od powstania minęło prawie 6 lat, a do dnia dzisiejszego nie zostały wdrożone żadne zmiany, które zwiększyłyby rentowność tej linii, a jednocześnie dałyby pasażerom dodatkowe możliwości.
Proponowali, lecz zostali „olani”
Pasażerowie wielokrotnie podawali propozycje zmian dla tej linii. Większość z nich zakłada skierowanie linii przez centrum miasta, lecz ulicami, którymi nie jadą inne autobusy. Głownie, chodzi o skrócenie trasy i dostosowanie jej do naszych potrzeb – tłumaczą zgłaszający się do nas pasażerowie. Wcześniej zaś nie było słychać pogłosek o połączeniu Ślichowic z UJK. Od pewnego czasu otrzymujemy zapytania o pomoc w uzyskaniu takiego połączenia. A jesteśmy po to, by pomagać, więc…
Najlepszym pomysłem jest pogodzenie obu grup pasażerów. Pierwsza grupa pasażerów uzyska bezpośredni dojazd do UJK, druga grupa alternatywny dojazd do centrum miasta. Skorzysta też komunikacja miejska, która zostanie odciążona likwidacji linii nr 55. Zmiana trasy linii nr 108 da „zastrzyk gotówkowy” do kasy miejskiej. Linia, po raz pierwszy od 6 lat, byłaby rentowna.
Całość trasy mogłaby wyglądać następująco:
Os. Ślichowice – Massalskiego – Grunwaldzka (bez wjazdu w Piekoszowską) – Jagiellońska – Krakowska – Podklasztorna (bez wjazdu w Ołowianą) – Kołłątaja – Krakowska – Armii Krajowej – Żytnia – Kaczmarka – Krakowska – Jana Pawła II – Seminaryjska – Tarnowska – Źródłowa – Sandomierska – Poleska – Świętokrzyska UJK
Szczegóły:
- Połączenie jednej z największych sypialni miasta z największym kampusem akademickim w Kielcach
- Likwidacji linii nr 55
- Wjazd na ul. Podklasztorną wariantowo w dni robocze oraz stale w weekendy
- Wcześnie rano, wieczorami oraz w weekendy skrócenie trasy do ul. Kaczmarka
- Uzyskanie stałego, pewnego połączenia dla studentów i mieszkańców miasta
- Zapewnienie ciągłości trasy po likwidacji linii nr 55 (linia 108 pojedzie jej śladem)
Zmiana organizacji na skrzyżowaniu Jana Pawła II i Krakowskiej
Od pewnego czasu obserwujemy sytuację na skrzyżowaniu ulic Jana Pawła II, Miodowicza i Krakowskiej. Ponieważ zaproponowaliśmy skierowanie tam kolejnej linii autobusowej, wysłaliśmy również do MZD propozycję zmiany organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu. Zmiana dotknęła by tylko kierowców jadących ul. Krakowską, w kierunku ul Jana Pawła II – jedynie w tym kierunku tworzą się ogromne korki. Zmiana zakłada dozwolenie lewoskrętu również ze środkowego pasa. Spowoduje to znaczne upłynnienie ruchu w tym miejscu. Skrajny lewy pas kierowałby kierowców na pas do lewoskrętu w ul. Ogrodową zaś środkowy na pas do jazdy na wprost. Dodatkowo, pas środkowy umożliwiałbym autobusom znalezienie się, w znacznie lepszej dla kierowców pozycji, na bus pasie i przystanku.