„40-ka” pojedzie przez Mielczarskiego jeszcze w styczniu. A co z błędami w wariantach i nazwach przystanków?

Jeszcze w styczniu linia nr 40 wróci na „objazd” przez ul. Piekoszowską i Mielczarskiego. To wynik ankiety, która wypełniali kielczanie. Opisujemy również, jak zmienią się nazwy przystanków i wariantów. 


Pierwszy raz zapytali o zdanie pasażerów

Od wielu lat, urzędnicy nie liczyli się ze zdaniem pasażerów i robili zmiany po swojemu. Teraz, wprowadzają zmiany właśnie po konsultacjach, o które walczyli pasażerowie od wielu lat.
Wypowiedzieć się można było za pośrednictwem miejskiej platformy idea.kielce.eu. Mieszkańcy zadecydowali znaczną większością głosów, a my do tej decyzji się przychylamy. – mówi Zbigniew Michnicki, kierownik przewozów ZTM.  Linia 40 obsłuży ulice, o których mowa wybranymi kursami.

Zmiana nazw przystanków i korekty błędów

Poprosiliśmy dyrektora ZTM o korekty rażących błędów, które pojawiają się w rozkładach jazdy oraz zaproponowaliśmy zmiany kolejnych nazw przystanków.

  1. Celem ujednolicenia nazw, zmianę nazwy czterech przystanków tj.:

a) Żelazna PKP –> Dworzec Główny – pl. Niepodległości
b) Czarnowska PKS /Czarnowska –> Dworzec Autobusowy – ul. Czarnowska
c) Mielczarskiego / Piekoszowska (przystanek dla linii nr 40 po zmianie) –> Dworzec Główny – ul. Mielczarskiego
d) Gosiewskiego –> Dworzec Autobusowy – ul. Gosiewskiego

Dworzec nie służy tylko sieci PKP, ale i ponad 5. innym przewoźnikom. W innych miasta dawno usunięto dopisek „PKP” z nazw przystanków, gdyż były to pozostałości z czasów komuny.
Jeśli chodzi o dworzec autobusowy, to oba przystanki na ul. Czarnowskiej, bez sprzecznie, muszą mieć tę samą nazwę, ponadto (podobnie jak w poprzednim przypadku) dworzec nie jest własnością, ani rynkiem monopolowym sieci „PKS”. Tam z kolei zatrzymuje się o wiele więcej przewoźników.

Ujednolicone i poprawione zostaną również „warianty” linii, które często były nie jasne lub wprowadzały w błąd. Najprostszym przykąłdem są linie nr 19 i 44, które w wariantach posiadały przystanki, które od dawna nie istnieją w Kielcach. Linia 44 „kurs przez Herby PKP”, a linia 19 „kurs do Sitkówki PKP”. Te nazwy zniknęły z mapy miasta wiele lat temu, a takich „perełek” jest dużo więcej.

Uwzględniliśmy również propozycje pasażerów, dotyczące zmian błędnych nazw przystanków np.: „Warszawska / Orkana” –> „Warszawska / Loefflera”, „Świętokrzyska UJK” –> „Kampus UJK – ul. Świętokrzyska” czy „Tarnowska Wietrznia” –> „Tarnowska / Wojska Polskiego”. Poprosiliśmy o rozwinięcie skrótów tj.: „boh” lub „pol”, a także o poprawę rażących błędów w pisowni nazwisk dwuczłonowych.

Poprosiliśmy również o usunięcie cyfr rzymskich z nazw przystanków, gdyż nic nie mówią pasażerom. „Następny przystanek: Zalesie VII” – gdzie wysiadamy? Wiedzą tylko osoby, które tam mieszkają. Zgodnie z rozporządzeniem ministra ds. transportu zaproponowaliśmy, aby takim przystankom nadać numery działek przy których stoją. I zgodnie z przykładem z ustawy: „Zalesie – Zalesie 134”

Dajcie znać, co sądzicie o naszych pomysłach. Macie do dyspozycji możliwość komentowania artykułów zaraz pod nimi! 🙂