Trzy linie nocne? Nasze propozycje usprawnienia nocnej komunikacji, a zyskają wszystkie osiedla!

Nie da się ukryć, że powrót do domu, po godzinie 23 (szczególnie w weekendy) graniczy z cudem. Jedna linia nocna obsługująca trzy, z kilkunastu osiedli to po prostu żart. Celem usprawnienia komunikacji nocnej proponujemy szereg zmian. Rozbicie linii N1 na dwie, zas nowa linia N3 śladem dziennej „34-ki”.

Osiedla odcięte od komunikacji

„Nie mamy jak wracać do domu, a nie każdego stać na Taksówki”to powtarzające się w mailach od pasażerów słowa, które nie dają do myślenia urzędnikom. Sami pewnie nigdy nie mieli okazji, próbować wracać do domu po godzinie 23, kiedy to na całe miasto zostaje raptem kilka autobusów i nie pozostaje nic innego jak… wracać na piechotę. Mimo tego, że w mieście nie brakuje „marginesu”, to większość ludzi woli wybrać tę metodę niż płacić fortunę za taksówkę. „Najgorzej jest w weekendy”piszą pasażerowieostatni autobus chwile po 23 to po prostu jakiś żart, a gdy spojrzysz na rozkład i okazuje się, że w soboty autobusy jeżdżą krócej niż w niedziele? Czy ktoś w ogóle widzi jak układa te rozkłady, czy nie wie, że ludzie bawią się w mieście w piątki i soboty? 

Zawiesili tylko na chwilę?

Miała wrócić na wiosnę, potem na lato – jest zima, a N2-ki jak nie było, tak nie ma. Powód? „Małe zainteresowanie pasażerów”, ale to, że liniami dziennymi jeździ dwóch pasażerów na krzyż, już nie przeszkadza. Pasażerowie ponownie zaczęli żalić się na utrudniony powrót do domów. Po 23 nie ma praktycznie żadnych autobusów, nie wspominając o kursach po północy. Wtedy nie pozostaje nic innego, jak zamarznąć w centrum – piszą pasażerowie. Poprzednia trasa N2-ki była nie trafiona, ale to nie znaczy, że nie można zmienić jej trasy. Może druga linia na Ślichowice?

Proponujemy zmiany, decydujecie Wy!

Przede wszystkich, proponujemy więcej niż dwie linie nocne. Muszą one rozpoczynać swoją przygodę już o 23! Właśnie o tej godzinie, nocne kursy rozpoczynają linie w innych miastach i właśnie wtedy większość autobusów zjeżdża już do bazy. Zapewni to ciągłość obsługi, a nie dwugodzinną „dziurę”, podczas której możemy co najwyżej zamarznąć i zasnąć.

Druga rzecz to dodatkowy autobus do obsługi każdej z linii. Przynajmniej dwa autobusy dadzą jej jakąkolwiek częstotliwość kursowania: jeden autobus do miasta – drugi z miasta.

No i wreszcie oczekiwane… trasy. Wariantów jest kilka, a to właśnie Wy zadecydujecie, który najlepiej wprowadzić w życie. Na czerwono zostały zaznaczone zmienione/nowe fragmenty trasy.

Linia N1 zostałaby rozbita na dwie:

Proponowana trasa linii N1: Os. Ślichowice – Massalskiego –  al. Szajnowicza-Iwanowa – Grunwaldzka – Jagiellońska – Krakowska – Os. Podkarczówka – Kołłątaja – Jagiellońska – Grunwaldzka – Czarnowska – (zawrotka) – Żelazna /// Żelazna – Armii Krajowej – Krakowska – Os. Podkarczówka – Kołłataja – Jagiellońska – Grunwaldzka – al. Szajnowicza-Iwanowa – Os. Ślichowice

Linia N2: Os. Sieje – Witosa – Warszawska – Sikorskiego – Os. Świętokrzyskie – Nowaka-Jeziorańskiego – Jaworskiego – Warszawska – al. IX wieków Kielc – Czarnowska – Żelazna /// Żelazna – Żytnia – Paderewskiego – al. IX wieków Kielc – al. Solidarności – Nowaka-Jeziorańskiego – Sikorskiego – Warszawska – Witosa – Os. Sieje

Proponowana trasa linii N3:

Bukówka – Wojska Polskiego – Wrzosowa – al. Popiełuszki – Tarnowska – Źródłowa – al. Solidarności – Jaworskiego – Orkana – (zawrotka) – Orkana – Warszawska – Urząd Miasta – Plac Artystów – Bazylika – Ściegiennego – Os. Kochanowskiego /// Os. Kochanowskiego – Ściegiennego – Jana Pawła II – Paderewskiego – Okrzei – Zagnańska – Klonowa – Orkana – Jaworskiego – al. Solidarności – Źródłowa – Tarnowska – Popiełuszki – Wrzosowa – Wojska Polskiego – Bukówka

Dlaczego? Trasa to odwzorowanie popularnej „34-ki”. Tworzenie linii nocnej, po trasie linii dziennej (z małymi zmianami) to zabieg, który stosowany jest w wielu miastach i dobrze się sprawdza.

Może macie własne propozycje? Jakieś rejony potrzebują nocnej komunikacji? Piszcie śmiało w komentarzach!

Co sądzisz o tych propozycjach?

Zobacz, jak głosują inni

Loading ... Loading ...