MPK jednak na zakupach. Przewoźnik kupuje 6 autobusów. Kiedy zobaczymy je na ulicach?

610 linia 2 Sciegiennego pasazer 1

Od stycznia MPK płaci kary w wysokości 1000zł dziennie, z powodu niespełnienia wymagania dotyczącego wieku taboru.

6 autobusów

Po 3 miesiącach od wprowadzenia pierwszego Autosana, MPK podjęło decyzję o zakupie czterech kolejnych pojazdów tej marki. Autobusy, podobnie jak pierwszy z nich, będą 12 metrowe i zastąpią najstarsze pojazdy przewoźnika.

Każdy z nowo zakupionych autobusów, zgodnie z wymaganiami MPK, będzie posiadać m.in: klimatyzację oraz system „ciepłego” guzika.

Autosan, który wyjechał na ulice Kielc w marcu, zastąpił autobus marki MAZ o numerze bocznym 908.

Dwa kolejne pojazdy, mają zostać dostarczone przez firmę Solaris. Będą to 18. metrowe autobusy i najpewniej zastąpią dwa najstarsze i najbardziej zniszczone pojazdy tego modelu, będące w posiadaniu przewoźnika. 

244 linia 25 Paderewskiego
244 linia 25 Paderewskiego

Jeden z nich, będący właściwie pojazdem „standardowej” długości, został w Kielcach… przegubowcem. Mowa o 15. metrowym autobusie marki Solaris, który wozi kielczan od 28 listopada 2011 roku. Został zakupiony jako 4. latek z lotniska Warszawa-Okęcie. Był jednocześnie jednym z pierwszym autobusów MPK, który posiadał klimatyzację – oczywiście nie była ona używana. Autobus został wyprodukowany w 2007 roku i posiada bardzo niską normę spalin – E4.

268 linia C5 Dworzec
268 linia C5 Dworzec

Drugi najstarszy przegubowy autobus, to pojazd o numerze bocznym 268. Został zakupiony w 2015 roku i już wtedy był mocno zużyty i ciężko nazwać go gotowym do przewożenia pasażerów. W ciągu 10 lat pojawiał się u pięciu różnych przewoźników m.in MPK Olsztyn czy Mobilis w Warszawie. Jest to pierwszy i ostatni autobus przegubowy MPK, posiadający klimatyzację oraz odskokowe drzwi (otwierane na zewnątrz).